Nedİr?

Derin'in dünyaya gelmesi ile patlayan babalık hormonlarının neticesi. Yıllardır kurulan yazarlık hayallerinin denemesi. Hayatın mottosu. "Tibetdiyarı " ve "Yazaşkı" bloglarına nazire.Eğlence.Sevgi.Aşk.Bilgi.Yeşilköy'den Hale,Jale ve de Lale!(Galba Bakırköy'dü?)

YASAL UYARI!

Bu blogdaki yazıların çoğu şahsıma aittir. Her ne kadar mülkiyetçi görünmesem de, fikirlerimin başkaları tarafından çalınıp, babalarının malı gibi kullanılmasını istemem. Sırf bu yüzden gül gibi şiirlerimi yayınlayamıyorum. Büyüyünce yazar olup kitap yapacam bunları.Kopyalayanı yakalarsam kızarım. Her türlü yasal yola ve çirkefe başvururum!Biline...

Şiirlerin ve yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

14 Nisan 2009 Salı

Sizce kim savunur? ( "Tanrı ayağa kalk!" adlı bir alttaki yazıyı önce okumazsanız, sıçarsınız!)


Yok yok! Avukat değilim ama şöyle savunabilirdim:Düalite üstadım.Kötülük olması lazım ki iyilik şekil bulsun veya tam tersi. yoksa denge bozulur. Meşhur yingyang.İyilik ve kötülük içiçedir. Çok basit bir örnekle açıklamaya çalışayım. Bir dilenciye sadaka verildiğinde iyilik mi yapılmış olur, kötülük mü?Veren iyilik adına vermiştir. Halbu ki dilenci mafyası onu keklemiş ve emeğini çalmıştır:Kötülük. Veya eskimo geleneği: Misafire eşini sunmak. Amanın!Bizi bozar.Eee?Öbür türlüsü de eskimoyu bozar!Unutmayalım ki kavramları bulanlar da bizleriz.İyi-kötü,güzel-çirkin,beyaz-siyah...Halbuki doğanın böyle bir endişesi yok! Antilop yavrusunu yediği için aslana kötü demiyor. Biliyor ki bu doğanın bir parçası.Organizmanın doğal seyri.İşte bu yüzden Tanrı suçsuzdur. Suçlu ise İNSAN dır. Onu ise savunamayacağım çünkü İlahi düzeni daha anlayamadım!:)Şu kozmik-astrolojik olayı bir çözebilsem İNSAN hayvanını da savunurdum:)
H.Bahadır

Sedat Bey'den cevap gecikmedi tabii ki...

Peki dostum;Tanrı kavramına inanan insanların kader kavramına inanmaları şarttır.İnsan kaderinde olduğu için kafasına saplanan bir mermi yüzünden ölüyorsa,mermiyi sıkan neden en büyük günahı işlemiş oluyo,onunda kaderi o mermiyi sıkmak değilmi?Gelelim herşeyin karşıtı olduğu teorisine,tanrı iyiliği,Şeytan kötülüğü temsil ediyorsa hangisi önce vardı?Yoksa onlar kardeşmi?

Söz savunmanın...

Kader!Yakın zaman kadar kadere inanır görünsem de içim pek ısınamamıştı kavrama.Sonra quantum girdi devreye ve pekçok şeye açıklık getirdi. Kader düşüncedir. Düşünce ise enerji. Enerji de maddeye dönüşebilir.Hiçbir şey yoktan var olmaz, varken yok olmaz. Mesela yakın zamanda "icat" kelimesini lugatımdan çıkardım. İcat olamaz ancak keşif olabilir. Çünkü bilgi ve o bilginin kavramı zaten vardır ve biz onu keşfederiz.Şöyle bir örnekle açıklayayım. Tekerlekli arabayı Orta Asya da biz Türkler icat ettik deriz. Sadece atarak söylüyorum:) 200 sene öncesinde Güney Amerika yerlisi bir abi de onu yaptıysa kim icat etmiş oluyor. İkisi de değil. Sadece her ikisi de bilgiyi ayrı ayrı keşfetmiş oluyorlar. Bilmem açık mı?Ha bir de şu var:Colombus un gemilerini ve yerlilerini bilirsiniz. Yerliler gemileri görememişlerdi. Onların dünyasında gemi kavramı yoktu. Lakin gemiler pekala vardı. Mermi örneği kader ile açıklanmamalı. Şu şekilde izah etmeye çalışayım. Tabii ki bu benim düşüncem. Kapılar kapıları açar. Evrende herşey birbiri ile alakalıdır. Evren bir bütündür. Biz hem bütünün bir parçasıyız hem de bütünüz. Hallac-ı Mansur bunu gördü ve" Enel Hak" dedi. Biz hem Tanrıyız hem Tanrı nın bir parçasıyız.Gelinen noktada kötülüğün artması ortak düşünce gücü ile oluşuyor. Tüm insanlık kötü değil ama "dünya kötüleşiyor" diye düşünüp korkdukça bu başımıza gelmeye devam edecektir."Yoksa onlar kardeş mi?" diye sorarak benim cevabıma destek olmuş oldunuz. Soruyu zaten cevaplamışsınız.:)Daha öncede belirttiğim gibi kozmik-astrolojik dersimi daha çalışmadığımdan veya bu bana daha verilmediğinden(!) nihai amacı kavrayamıyorum.Olsa olsa ruhların tekamülü olmalı! Ne de olsa evrim herşey için geçerli!
"Evrim hayatın yasasıdır.Sayı evrenin yasasıdır.Birlik de Tanrı'nın yasasıdır."
Pythagoras'a addedilen bir söz

Sevgiyle kalın
H.Bahadır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder