Nedİr?

Derin'in dünyaya gelmesi ile patlayan babalık hormonlarının neticesi. Yıllardır kurulan yazarlık hayallerinin denemesi. Hayatın mottosu. "Tibetdiyarı " ve "Yazaşkı" bloglarına nazire.Eğlence.Sevgi.Aşk.Bilgi.Yeşilköy'den Hale,Jale ve de Lale!(Galba Bakırköy'dü?)

YASAL UYARI!

Bu blogdaki yazıların çoğu şahsıma aittir. Her ne kadar mülkiyetçi görünmesem de, fikirlerimin başkaları tarafından çalınıp, babalarının malı gibi kullanılmasını istemem. Sırf bu yüzden gül gibi şiirlerimi yayınlayamıyorum. Büyüyünce yazar olup kitap yapacam bunları.Kopyalayanı yakalarsam kızarım. Her türlü yasal yola ve çirkefe başvururum!Biline...

Şiirlerin ve yazıların izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

6 Mayıs 2011 Cuma

ebegümeci




Genç nesillerin çoğu bilmez. Benim de bildiğim nadir otlardan biridir.Nadir diyorum ama tevazu gösteriyorum. Çoğu şehirliden daha çok anlarım ottan boktan! Ben annemden biliyorum ebegümecini. Bizim oralar bilir. Bizim oralar da Gebze-Kocaeli tarafıdır. Herekeliyim ya!
Geçen gün sabah kahvaltısında vardı;ebegümecili yumurta. Hani ıspanaklı gibi. Ellerimle topladım, en körpelerinden. Bizim oralar "mancarlı" der böyle karışımlara. "Mancarlı pide", "mancarlı et", vs... TDK "mancar" için şöyle diyor :1. Pancar. 2. Lahana, karalahana. 3. Ispanak, yabanıspanağı. 4. Pazı. 5. bk. mancarlık. 6. Sebzelere verilen genel ad. 7. Ebegümeci, marul vb. sebzeler. 8. Yenilen bir çeşit ot.
Şimdi nispet yapar gibi(gibisi fazla, nispet yapıyorum) sayacağım doğadan öğrendiğim bitkileri ve ağaçları:Hodan,ebegümeci,kara hindiba,kocayemiş,kekik,defne,katırtırnağı,karayemiş,semizlik(semizotu),papatya,yasemin,ısırgan,gelincik,çitlembik,kantaron,zakkum,adaçayı,böğürtlen,ahlat,baldıran,ballıbaba,karabaşotu.Sonuncuyu bugün öğrendim.
http://www.saglikbilgilerim.com/karabas-otu/
Bence siz de öğrenin. Tabii ki kullanarak öğrenin ve en önemlisi çocuklarınıza öğretin. "Avatar" ı ne kadar da beğenmiştik öyle değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder